Välkommen till min blogg!

Jag har alltid "klipp och klistrat" till mina fottoalbum, men det var på senare år (slutet av 2007 eller början av 2008) som jag börjat scrappa på allvar. Eller har försökt iallafall :o)

Mina scrapalbum ser jag som en berättelse, en händelse, något att berätta för nästa generation! Ofta scrappar jag med mera än ett foto på en sida.

Denna blogg startade jag 2009-01-01.

måndag 5 januari 2009

Spillbits lager!

Släng inte spillbitar av det du scrappar av, utan spar dom i en "spillbitslåda"!
Du kan vid ett senare tillfälle skapa ex bokstäver eller egna dekorationer.

Jag har 2 spillbits lådor, en för mindre spillbitar, och en som är för lite större papper.
Perfekt att bara "rota i" när man behöver en eller flera små bitar (eller göra eget).

2 kommentarer:

  1. Ja, visst är det smidigt! Har fn bara plastfickor till spillet då plånboken inte tillåter mer förvaring i kategorin scrapbooking. Om några dagar kommer två stora paket hem med posten! Oj oj! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det smart att spara på! Har själv fn bara plastfickor till mitt spill. Plånboken tillåter fn inte mer förvaring i kategorin scrapbooking. Snart kommer ju två stora paket med posten. *längtar*

    SvaraRadera