Välkommen till min blogg!

Jag har alltid "klipp och klistrat" till mina fottoalbum, men det var på senare år (slutet av 2007 eller början av 2008) som jag börjat scrappa på allvar. Eller har försökt iallafall :o)

Mina scrapalbum ser jag som en berättelse, en händelse, något att berätta för nästa generation! Ofta scrappar jag med mera än ett foto på en sida.

Denna blogg startade jag 2009-01-01.

lördag 3 januari 2009

Köp vykort!


Rubrik: Vykort som jag köpte på stället
Text: utskrivet från datan, utklippt med motivsax och ditlimmat
Kort: Ditlimmade på fotomattor. Fottomattorna har jag dessutom klippt ut med motivsax och sen försökt mig på att "kalka" (måla smått runt) dem
Papper: Cardstock
Storlek: 30,5*30,5 cm (12*12 tum)

TIPS!
Innan jag ens började scrappa "på riktigt", så köpte jag alltid på mig vykort från ställen vi besökte/reste till. Detta trots att vi hade med oss kamera och tog fotton. Varför? Jo, för OM kameran skulle gå sönder eller bli stulen, så har du kanske inget alls minne kvar från din resa.

När jag sedan kom hem med både vykort och kamera (ibehåll) så har det blivit så, att jag scrappar dom i mina album!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar