Välkommen till min blogg!

Jag har alltid "klipp och klistrat" till mina fottoalbum, men det var på senare år (slutet av 2007 eller början av 2008) som jag börjat scrappa på allvar. Eller har försökt iallafall :o)

Mina scrapalbum ser jag som en berättelse, en händelse, något att berätta för nästa generation! Ofta scrappar jag med mera än ett foto på en sida.

Denna blogg startade jag 2009-01-01.

söndag 4 januari 2009

Ordning och Reda


Har precis sorterat, rensat och organiserat upp bland mina scrap grejor.
Så här kommer ett tips till alla er som ännu inte har gjort det.

PÅGÅENDE OCH KOMMANDE PROJEKT
Dessa har jag samlat i genomskinliga platsmappar i en tidskriftsamlare.
Så när fotton:a är framkallade och klara, tar jag bara fram platsmappen och kan börja sätta igång och scrappa.

Varje projekt har sin egna lilla plastmapp.

STICKERS, RUB ON mm
Samma sak här, fast uppdelat på 2 plastmappar; en för bokstäver och en för övrigt.

PAPPER
Papper som inte är 12*12 (30,5*30,5) har jag också sorterat in i plastmappar under följande:
  • enfärgade
  • mönstrade
  • fotomattor (redan tillklippta)
  • övrigt
Du kan säkert komma på fler sätt att organisera dina papper på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar