Välkommen till min blogg!

Jag har alltid "klipp och klistrat" till mina fottoalbum, men det var på senare år (slutet av 2007 eller början av 2008) som jag börjat scrappa på allvar. Eller har försökt iallafall :o)

Mina scrapalbum ser jag som en berättelse, en händelse, något att berätta för nästa generation! Ofta scrappar jag med mera än ett foto på en sida.

Denna blogg startade jag 2009-01-01.

tisdag 6 januari 2009

Billigt alternativ


Jag har sparat alla vita blad man får med, när man köper scrap albumen. Dessa försöker jag med jämna mellanrum, att använda och dekorera (speciellt när man inte har något papper som passar, eller skralt i kassan att köpa mer papper).

Här kommer ett tips för alla er som också har vita bladen kvar (sparade).
Det enda du behöver är pennor. Jag har använt en svart penna samt färglagt med gel pen.

Jag har ritat som en ram runt hela bladet, fyllt med hjärtan. Och sen har jag färglagt dem. Lite pyssel och tidskrävande, men layouten och designen blir mycket snyggare och finare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar