Välkommen till min blogg!

Jag har alltid "klipp och klistrat" till mina fottoalbum, men det var på senare år (slutet av 2007 eller början av 2008) som jag börjat scrappa på allvar. Eller har försökt iallafall :o)

Mina scrapalbum ser jag som en berättelse, en händelse, något att berätta för nästa generation! Ofta scrappar jag med mera än ett foto på en sida.

Denna blogg startade jag 2009-01-01.

fredag 2 januari 2009

Fotomattor

En fotomatta är det som du monterar fotografierna på, för att bättre framhäva dem. Du kan ha en eller flera fotomattor.

Välj ut en bild, se vilka färger som kortet framhäver och välj enfärgat papper utefter det. Sen lägger du ut kortet på pappret och klipper/beskär så det syns ca 1 cm (eller mindre) av det enfärgade pappret under kortet. Vill du ha flera lager/färger, gör du på samma sätt, fast då "lager på lager" principen.

Se bild under "Tips" på hur layouten ser ut med fottomatta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar