Välkommen till min blogg!

Jag har alltid "klipp och klistrat" till mina fottoalbum, men det var på senare år (slutet av 2007 eller början av 2008) som jag börjat scrappa på allvar. Eller har försökt iallafall :o)

Mina scrapalbum ser jag som en berättelse, en händelse, något att berätta för nästa generation! Ofta scrappar jag med mera än ett foto på en sida.

Denna blogg startade jag 2009-01-01.

söndag 10 maj 2009

Förvaring till papper 12*12

Börjar du också få mycket papper? Jag har både papper i "lösa ark" och block. Och det börjar bli lite grann nu... Så därför funderar jag på en bättre typ av förvaring för mina papper. Det ska vara lätt att "se över" också.

Just nu har jag papprena i en förvaringsmapp, som innehåller flera flikar. Men eftersom mitt lager växer så känns det som det behövs mera plats.

Idag var jag på IKEA och kom på att 12*12 papprena faktiskt är samma size som LP skivor. Så en förvaringslåda för LP skivor vore perfekt. Hade sett ut en som hette DRÖNA 39 kr. Tror du inte att den var slut? YEPP. För att endå köpa något "tillsvidare" så köper jag KASETT seriens lådor som verkar vara samma size.

Väl hemma sätter jag ihop lådan och tyvärr är det så att man skruvar ihop lådan och skruvorna är innuti lådan. Inte så bra om man har papper där i som man ska "kunna bläddra igenom". Ja, det får vara där så länge. Tills nästa gång jag åker till IKEA och hoppas att DRÖNA finns inne i lager... Hade varit perfekt... :o)

Någon annan som har tips på bra (stor) förvaring för papprena?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar