Välkommen till min blogg!

Jag har alltid "klipp och klistrat" till mina fottoalbum, men det var på senare år (slutet av 2007 eller början av 2008) som jag börjat scrappa på allvar. Eller har försökt iallafall :o)

Mina scrapalbum ser jag som en berättelse, en händelse, något att berätta för nästa generation! Ofta scrappar jag med mera än ett foto på en sida.

Denna blogg startade jag 2009-01-01.

söndag 19 juni 2011

Scrappa under din utbildning!

Första sidan
 I höst började jag på universitetet och läser till Studie- och Yrkesvägledare. Utbildningen är 3 år lång och jag läser den på distans. För att komma ihåg lite av det som vi lärt oss, så har jag börjat scrappa varje kurs för sig. Det hjälper mig att komma ihåg vad vi gick igenom, samt att jag bakom varje layout också har sparat alla mina hemtentor som jag gjort.
Varje kurs har "sin egna" layout
 Varje kurs/delmoment, har sin egna sida, där jag skriver ned vad kursen heter, hur många poäng den är och vad jag fick för betyg. Där scrappar jag också vad som jag minns mest av kursen, ord, meningar, texter, författare mm.

Bild på författare som vi läst om

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar